Sveriges Domarförbund använder cookies för att styra vad som syns på sidan. Ingen personlig information sparas.

Logotyp

Årsmötet

16 Maj, 2026

Sveriges Domareförbund har den 27 april kl. 15.00 hållit årsmöte i Högsta Domstolens lokaler, där medlemmar deltog både på plats på domstolen och digitalt.

Val av styrelse, revisorer och valberedning för 2026-2027 beslutades enligt följande.

Ordinarie ledamöter

Hanna Werth, rådman (ordförande)

Magdalena Hägg Bergvall, chefsrådman (vice ordförande)

Malin Bergström, hovrättsråd 
Kim Dohm-Hansen, tf rådman 
Jacob Heister, rådman
Olof Hellström, lagman
Sara Holmström, kammarrättsassessor, doktorand
Magnus Medin, justitieråd
Anna-Maria Persson, rådman
Stefan Reimer, justitieråd
Johanna van Rooij, rådman 
Carin Westerlund, rådman och verksamhetsutvecklare
Carin Wiklund, rådman
Hans Wikner, rådman

Suppleanter:

Marie Gergy, t.f hovrättsassessor
Jon Karlsson, hovrättsassessor
Fredrik Nydén, rådman
Mats Sjösten, lagman

Revisorer: Stig Hellerstedt, Göran Staafgård

Valberedning: Björn Lindén (sammankallande), Erik Noltorp, Sandra Moradi och Märit Bergendahl.

------------

I samband med årsmötet hölls ett mycket intressant föredrag av Beti Hohler, domare i Internationella brottmålsdomstolen i Haag (ICC) som talade på temat Interference with the judiciary and independence of courts, med efterföljande diskussion modererad av justitierådet Stefan Reimer. Därefter följde mingel och bubbel.