Årsmötet
16 Maj, 2026
Sveriges Domareförbund har den 27 april kl. 15.00 hållit årsmöte i Högsta Domstolens lokaler, där medlemmar deltog både på plats på domstolen och digitalt.
Val av styrelse, revisorer och valberedning för 2026-2027 beslutades enligt följande.
Ordinarie ledamöter
Hanna Werth, rådman (ordförande)
Magdalena Hägg Bergvall, chefsrådman (vice ordförande)
Malin Bergström, hovrättsråd
Kim Dohm-Hansen, tf rådman
Jacob Heister, rådman
Olof Hellström, lagman
Sara Holmström, kammarrättsassessor, doktorand
Magnus Medin, justitieråd
Anna-Maria Persson, rådman
Stefan Reimer, justitieråd
Johanna van Rooij, rådman
Carin Westerlund, rådman och verksamhetsutvecklare
Carin Wiklund, rådman
Hans Wikner, rådman
Suppleanter:
Marie Gergy, t.f hovrättsassessor
Jon Karlsson, hovrättsassessor
Fredrik Nydén, rådman
Mats Sjösten, lagman
Revisorer: Stig Hellerstedt, Göran Staafgård
Valberedning: Björn Lindén (sammankallande), Erik Noltorp, Sandra Moradi och Märit Bergendahl.
------------
I samband med årsmötet hölls ett mycket intressant föredrag av Beti Hohler, domare i Internationella brottmålsdomstolen i Haag (ICC) som talade på temat Interference with the judiciary and independence of courts, med efterföljande diskussion modererad av justitierådet Stefan Reimer. Därefter följde mingel och bubbel.
